کاربرد سیلیس در کشاورزی و کود سیلیس پودری چیست ؟

سیلیس میکرونیزه در کشاورزی

سیلیس در کشاورزی

پودر سیلیس چیست و کاربرد سیلیس میکرونیزه در کشاورزی و تولید کود سیلیس پودری چیست ؟

پودر سیلیس یک جزء اساسی از موادی است که کاربرد فراوانی در صنعت دارند و جزء حیاتی در بسیاری از موارد مورد استفاده در زندگی روزمره ما هستند. تصور خانه هایی بدون آجر ، ملات یا پنجره ، اتومبیل بدون موتور یا شیشه جلو ، زندگی بدون جاده یا سایر زیرساخت های حمل و نقل و وسایل روزمره ساخته شده از شیشه یا سفال غیرممکن است.

پودر سیلیس صنعتی در صنایع وسیعی کاربرد دارد که عمده آنها در کشاورزی ، کود سیلیس پودری ، شیشه ، ریخته گری ، ساختمان ، سرامیک و صنایع شیمیایی است. سیلیس در بهترین شکل خود همچنین به عنوان پرکننده کاربردی برای رنگ ، پلاستیک ، لاستیک و ماسه سیلیس در تصفیه آب و کشاورزی استفاده می شود.

 

قیمت پودر سیلیس | خرید سیلیس میکرونیزه

 

جهت خرید پودر سیلیس میکرونیزه سفید و یا اطلاع از قیمت سیلیس میکرونیزه خالص و با کیفیت می توانید با شماره های داخل وبسایت تماس حاصل فرمائید و یا جهت خرید اینترنتی سیلیس از طریق فرم درخواست ،ثبت سفارش نمائید.

سیلیس در کشاورزی

تولید و کاربرد سیلیس میکرونیزه برای کود سیلیس پودری در صنعت کشاورزی

سیلیکات پتاسیم پودری چیست ؟

کاربرد سیلیس در کشاورزی و گیاهان

شن و ماسه سیلیس در کشاورزی ، باغبانی ، آبزی پروری و جنگلداری ، در کاربردهای مختلف از جمله افزودنی خاک ، سطوح سطحی و مواد خوراک دام استفاده می شود.با گذشت زمان و روشن شدن شرایط ، به راحتی می توان نقش سیلیکون یا سیلیس پودری در تغذیه و کشاورزی گیاهان را درک کرد.

 

 

نقش پودر سیلیس در گیاهان

مشخص شده است که سیلیس پودری در تقویت دیواره سلولی گیاهان نقش دارد و حدس زده می شود که به همین دلیل است که می تواند در افزایش مقاومت گیاهان در برابر آفات و بیماریها ، افزایش تحمل به خشکی و فلزات سنگین و همچنین افزایش هر دو کمک کند یعنی در کیفیت و عملکرد محصول.

به عنوان مثال ، پرورش دهندگان خیار (خیار ، کدو تنبل) غالباً نوعی سیلیس پودری به آب آبیاری اضافه می کنند تا مقاومت گیاه را در برابر کپک پودری افزایش دهند.

 

 

فواید پودر سیلیس برای گیاهان چیست؟

در سالهای اخیر مطالعات علمی زیادی برای بررسی اثرات سیلیس بر رشد گیاهان انجام شده است. اگرچه سیلیس برای بیشتر گیاهان یک ماده مغذی شبه ضروری محسوب می شود ، اما این مطالعات چندین مزیت مهم از گنجاندن آن پیدا کردند. برخی از مزایای تحقق یافته عبارتند از:
⦁ افزایش مقاومت در برابر تنش غیر زنده

⦁ افزایش مقاومت در برابر تنش زیستی

کاربرد سیلیس پودری میکرونیزه در کشاورزی

استفاده از سیلیس پودری در خمیر دندان

آیا سیلیس هیدراته برای دندان ها بی خطر است ؟

در حالی که ممکن است مانند یک نام علمی پیچیده به نظر برسد ، سیلیس هیدراته به سادگی یک شکل هیدراته از دی اکسید سیلیکون است.سیلیس دومین ماده معدنی فراوان در پوسته زمین است. که به طور طبیعی بلورین و به شکل سیلیس کریستالی است .

برای ایجاد سیلیس هیدراته ، کریستال های سیلیس باید گرم شوند و در آب حل شوند تا سیلیکات سدیم مایع ایجاد شود. سپس فرم مایع را با اسید مخلوط کرده و رسوب کرده و آن را به جامد تبدیل می کند. نتیجه نهایی یک پودر خوب ، سفید یا گرانول است. بسته به اندازه ذرات ، می توان آنها را به طرق مختلف مورد استفاده قرار داد.

 

سیلیس هیدراته در خمیر دندان چه کار می کند؟

بسته به فرمول خاص و اندازه ذرات ، سیلیس هیدراته می تواند چندین کاربرد در خمیردندان طبیعی و معمولی داشته باشد. بر اساس مقاله ای در مجله انجمن دندانپزشکی ، سیلیس هیدراته به عنوان یک ماده ساینده عمل می کند تا هنگام مسواک زدن با خمیر دندان ، پلاک و سایر ذرات را از دندان شما خارج کند.

مواد ساینده مانند سیلیس هیدراته علاوه بر کمک به از بین بردن پلاک و ذرات غذا ، می تواند به از بین بردن لکه ها نیز کمک کند ، که آنها را به عنوان سفید کننده در خمیر دندان ها نیز مفید می کند. مواد ساینده مورد استفاده در خمیر دندان به بیش از 2000 سال پیش بر می گردد ، جایی که زمانی مخلوط خمیر با استخوان و پوسته آسیاب شده ساخته می شد.

سیلیس هیدراته علاوه بر از بین بردن ذرات و به حداقل رساندن لکه های روی دندان ، می تواند به عنوان یک عامل ضخیم کننده عمل کند و به ایجاد قوام خمیر دندان کمک کند.

فلورایدی که حاوی سیلیس در خمیر دندان است ،همراه با مسواک زدن برای تمیز کردن دندان ها ، کنترل تجمع پلاک ها و مزایای ضد پوسیدگی استفاده می شود.

 

چرا از سیلیس پودری در مواد شوینده و پاک کننده ها استفاده می شود؟

هدف از استفاده سیلیس پودری میکرونیزه یا سیلیکات سدیم در شوینده ها جلوگیری از رسوب مواد معدنی روی سطوح پس از شستشو با حذف سختی آب است .

برخی از پاک کننده ها و مواد شوینده حاوی پودر سیلیس هستند. مواد معدنی دانه دار سطوح را با استفاده از سایش مکانیکی می مالند. مواد شوینده حاوی سیلیس پودری ممکن است برای شستن لباس ها ، ظروف ، یا در پاک کننده های معمولی پودری استفاده شوند.
در برخی از خمیردندان ها که حاوی سیلیس خاک دیاتومه به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده هستند ، عمل ساینده نیز مورد نیاز است. هنگامی که سیلیس پودری در پاک کننده های دست مانند صابون استفاده می شود ، ساینده بودن سیلیس ممکن است باعث بثورات یا سایر تحریکات پوستی شود.

پودر شوینده ای که از سیلیس پودری رسوب شده به جای تری پلی فسفات سدیم به عنوان عامل کمک کننده پودر شوینده می تواند آلودگی محیطی ناشی از فسفر را کاهش داده یا از آن جلوگیری کند ، در آب پراکنده تر از پودر شوینده سنتی حاوی فسفر است ، برای خاک مفید است.

انتشار و شستشو و هزینه تولید نیز کمتر از مواد شوینده سنتی حاوی فسفر است. اثر شستشو آن مانند مواد شوینده سنتی حاوی فسفر است. می توان از آن برای شستن پنبه ، کتان ، ابریشم ، الیاف شیمیایی و سایر پارچه ها استفاده کرد.

فراوان ترین کاربرد سیلیس پودری در کدام صنعت است ؟

جهت اطلاع از قیمت سیلیس پودری تماس بگیرید

خرید سیلیس پودری کود کشاورزی

برای خرید سیلیس پودری میکرونیزه و یا اطلاع از قیمت سیلیس پودری با کیفیت می توانید با شماره های داخل وبسایت تماس حاصل فرمائید و یا جهت خرید اینترنتی سیلیس پودری از طریق فرم درخواست ،ثبت سفارش نمائید.

شرکت سیلیس موج سپید تولید کننده سیلیس دانه بندی و پودر سیلیس خالص با کیفیت بسیار بالا در استان همدان که تولید کننده سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز و سیلیس میکرونیزه می باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *