سیلیس میکرونیزه چسب کاشی

کاربرد سیلیس در کاشی

 از پودر سیلیس میکرونیزه علاوه بر استفاده در صنعت لعاب سازی در مواد اولیه تولید کاشی و سرامیک نیز کاربرد دارد. لعاب ها طیف گسترده ای از ترکیبات مواد الی و معدنی که معمولا لعاب مربوط به ان از کوارتز و فلدسپات است که این مواد را پس از اسیاب کردن به حالت خمیری در می اورند تا شکلی نرم را به خود بگیرد و خمیری رقیق حاصل شود.

وقتی که پودر سیلیس را آسیاب و نرم و به شکل خمیری رقیق در می اورند ان را بر روی کاشی ها لعاب می دهند و طرح و نقش مورد نظر خود را بر روی ان می نویسند و نقاشی های مد نظر خود را بر روی ان به تصویر در می اورند.

در صورتی که برای لعاب دهی از سیلیس که از زمان استخراج تا مواد تشکیل دهنده ی ان و اسیاب ان مورد اطمینان نباشد و در ان نا خالصی باشد یا از نظر درجه کیفی پایین باشد سبب می شود تا هنگام لعاب دهی ترک برداشته یا امکان ایجاد نقش و نوشته بر روی ان نباشد .

کاشی و سرامیک یکی از مصالحی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشترین کاربرد ان در دیوار ها و کف ساختمان ها است از طرفی باید مواد اولیه سازنده کاشی و سرامیک به طوری باشد که در برابر مواردی همچون مواد شیمیایی و دیگر موارد مقاومت خود را حفظ کنند و سبب مقاومت دیوار ها و کف ساختمان ها باشد.

سیلیس چسب کاشی

کاربرد سیلیس میکرونیزه در چسب کاشی

بدلیل استفاده از پودر سیلیس میکرونیزه در چسب کاشی ، باعث شده تا در برابر نفوذ آب، حرارت و یخبندان بسیار مقاوم بوده و دارای قدرت چسبندگی بسیار بالا، خاصیت لاستیکی و انعطاف پذیری بالا در برابر نشست‌های ساختمان داشته باشد. چسب کاشی برای نصب کاشی بر روی دیوارهای قدیمی و تراز شده بوسیله سیمان‌کاری، گچ، کاشی قدیمی، سنگ قدیمی، بلوک‌های AAC و … به کار می‌رود .

به دلیل استفاده از مواد افزودنی نگهدارنده مانند سیلیس، کاشی و سطح زیرکار نیازی به زنجاب کردن قبل از شروع کار ندارد. پس از نصب کاشی، کاشی لغزشی ندارد و می‌توان کاشی کاری را از بالا به پایین انجام داد.

آیا می توانیم به جای ملات ماسه سیمان از چسب کاشی استفاده کنیم ؟

به دلایل زیر بهتر است بجای استفاده از ملات ماسه و سیمان از چسب کاشی استفاده کنیم :

1- بخاطر اینکه انواع  کاشی و سرامیک ها به اندازه یکسان جذب آب ندارند به طور مثال سرامیک پرسلان جذب آب بسیار کمتری از سرامیک معمولی دارد پس احتیاج به چسبندگی بیشتری دارد.

وقتی از ملات ماسه و سیمان برای چسباندن همه انواع کاشی ها و سرامیک و حتی سنگ ها استفاده می شود ، سرامیک های پرسلان و یا سنگ گرانیت و سنگ هایی که پشت آن رزین و توری دارند به علت جذب آب پایین درست به کف یا دیوار نمی چسبند و این مشکل بعد از 4 الی 6 ماه خود را نشان می دهد ، زمانیکه پروژه ها به بهره برداری رسیده اند .

2- بخاطر اینکه همیشه کار کردن با چسب کاشی پودری و خمیری راحت تر از ملات ماسه سیمان است و کارپذیری این مصالح بسیار بیشتر از ملات ماسه و سیمان است پس چرا کارفرمایان محترم بیشتر تمایل به استفاده از ملات ماسه سیمان دارند ؟

دلیل روشن است یکی اینکه اغلب کارفرمایان محترم حاضر به امتحان مصالح نوین نیستند در صورتیکه اگر بدانند قدرت چسبندگی و طول عمر چسبندگی چسب کاشی حداقل 4 برابر ملات ماسه و سیمان است دیگر از ملات ماسه و سیمان استفاده نمی کنند ،

3- دلیل بعدی این است که فکر می کنند هزینه های استفاده از چسب کاشی بیشتر است که با یک حساب سر انگشتی و محاسبه وزن ملات ماسه سیمان در هر متر مربع به ضخامت متوسط 2 سانتیمتر متوجه می شویم که در هر متر مربع 40 کیلوگرم بار مرده به ساختمان وارد می شود در صورتیکه چسب کاشی در هر متر مربع حداکثر 5 کیلو وزن دارد پس در قدم اول هر متر مربع 35 کیلوگرم سازه ما سنگین تر شده است یعنی فونداسیون قطورتر ، ستون با مقطع بزرگتر و تیرهای سنگین تر در یک سو که تا 10% هزینه مصالح سازه افزایش پیدا می کند و از سوی دیگر چسبندگی و کیفیت پایینتری را به ارمغان می آورد.

شاید قیمت خود چسب کاشی از ملات ماسه و سیمان کمی بیشتر شود ولی وقتی کاهش قیمت مصالح سازه خود را در نظر میگیریم متوجه می شویم هزینه های کلی پایینتر و کیفیت بالاتررفته است ، یعنی مصالح نوین به صرفه هستند و کیفیت بالاتری را به ارمغان می آورند .

کاربرد پودر سیلیس میکرونیزه در صنعت

خرید پودر سیلیس میکرونیزه چسب کاشی

فرآیند تولید پودر سیلیس میکرونیزه در اکثر صنایع و کاربری ها مورد نیاز است؛ امروزه تقاضا برای پودر نرم و با کیفیت از مواد حساس گرفته تا مواد بسیار سخت به طور پیوسته در حال افزایش است.

با توجه به تقاضای صنایع مختلف برای پودر سیلیس با ویژگی های از پیش تعیین شده از جمله میزان جریان پذیری، چگالی نسبی، توزیع اندازه ذرات و ساختار پودر نیاز به تکنولوژی های به روز در طراحی و ساخت آسیاب های میکرونیزه بیشتر نمایان شده است و از انجا که سیلیس فراوان‌ترین ترکیب اکسیدی موجود در پوسته زمین است به همین جهت صنایع مختلف از آن استفاده های فراوانی می کنند.

 

قیمت سیلیس چسب کاشی

 

جهت اطلاع از قیمت و خرید سیلیس چسب کاشی و سرامیک مرغوب و با کیفیت می توانید با شماره های داخل وبسایت تماس حاصل فرمائید.

شرکت سیلیس موج سپید تولید کننده سیلیس دانه بندی و پودر سیلیس خالص با کیفیت بسیار بالا در استان همدان که تولید کننده سیلیس فوق ممتاز ، سیلیس ممتاز و سیلیس میکرونیزه  می باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *